על מנוע הידראולי ותכונותיו
 
01_hidraulic_motors.jpgענף התעשייה בארץ ובכל העולם עושה שימוש נרחב במנועים הידראוליים, כמו גם במשאבות הידראוליות, שהם חלק ממה שרובינו מכירים בשם "ציוד ידראולי". מנוע הידראולי, על מנת שיהיה עצמתי ולאורך זמן, צריך שיהיה איכותי, עם יכולת עמידות גבוהה תחת לחץ, ותחת עומסים גדולים. אז מה זה בדיוק מנוע הידראולי, ואיך יודעים כיצד לבחור אותו?

לומדים לה(ת)ניע

מנוע הידראולי הוא מנוע שפעולתו מתבצעת על ידי דחיסת שמן. זוהי שיטה הייחודית למנוע מסוג זה. תהליך הדחיסה של השמן גורם ליצירת לחץ מסיבי על בוכנת המנוע. כתוצאה מכך מועברת האנרגיה הנדרשת בצורה רציפה. מאחר ושמן אינו חומר הניתן לדחיסה, דווקא השילוב שלו עם מנוע הידראולי, או כל ציוד הידראולי אחר, גורם ליצירת מנוע עצמתי ואפקטיבי לאורך זמן.

העקרון הבסיסי הזה הנשען על תכונות השמן שאינו דחיס ומאפשר העברה רציפה של האנרגיה, חייב להיות מבוסס על תכנון קפדני ויצור מנוע חזק, אמין, ועמיד מאד בפני עוצמות הלחץ המיותר בעת דחיסת השמן על הבוכנה. במידה ובאותו מנוע הידראולי קיימת מעטפת העשויה מחומרי גלם שאינם איכותיים, או בוכנה שאינה מורכבת היטב, קיים סיכוי סביר כי לכל המערכת הזו יחדור אוויר- שאינו רצוי בתהליך - ולגרום לנזקים בפעולת המנוע.

כשמדובר בשימוש ב-מנוע הידראולי בקו יצור או בכל פעילות תעשייתית שהיא, חשיבות איכותו ויכולותיו היא עצומה. השבתה של מנוע כזה, עלולה להשבית קו יצור שלם וכנגזרת מכך, להפסדים עצומים לחברה התעשייתית העושה בו שימוש.

מניעים לבחירת מנוע הידראולי

מנוע הידראולי הוא החלק האחראי על הנעת מכונות בתעשייה, קווי יצור, ואפילו הוא זה המשמש לפעולת המעלית, בה רובינו משתמשים על בסיס יומיומי. חלק מהשערים החשמליים הנפתחים באמצעות גלילה, פועלים באמצעות מנוע הידראולי, ועוד. גם בכלי הרכב נעשה שימוש במנוע הידראולי, האחראי למערכת הבלמים של הרכב, בכלי טיס, בצוללות ובעוד תחומים רבים ונוספים, במישור התעשייתי, הציבורי והפרטי. כשמו, הוא הכוח המניע את המערכת כולה, ומכאן חשיבותו הרבה במערכת הידראולית כוללת.
לכן, בחירת מנוע הידראולי תיעשה בקפידה, תוך התחשבות במטרת השימוש בו, העומסים המופעלים עליו, תדירות השימוש בו וכדומה.

סוגי מנועים הידראוליים:
  • מנוע כוכבי
  • מנוע גלגלי שיניים\גג"ש
  • מנוע פיסטונים\בוכנות
  • מנוע רוטור
השיקולים בבחירת מנוע הידראולי

שיקולים אלו הם חלק ממכלול אספקטים שאליהם עליכם לתת את הדעת בעת רכישת מנוע הידראולי.
ההמלצה היא לרכוש מנוע הידראולי אמין, עמיד ואיכותי, מחברה שיש לה מוניטין בתחום, ותק מקצועי רב, ואשר מסוגלת לסייע לכם בבחירת המנוע בהתאם לצרכיכם, ובנוסף ליעוץ  תוכל לספק לכם גם תעודת אחריות, ומפרט טכני מלא של המנוע אותו רכשתם. ודאו כי המנוע נושא תו תקן, וכי הוא עומד בסטנדרטים המחמירים ביותר, ביניהם לחץ ועמידות.